ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها
علم و ورزش

اصول اجرای حرکات کششی و انعطاف‌پذیری

  • کد خبر: ۲۶۶۳۵
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
اصول اجرای حرکات کششی و انعطاف‌پذیری

انعطاف‌پذیری یک ویژگی شخصیتی است که در افراد مختلف درجات آن متفاوت است. انعطاف‌پذیری به میزان تجربه‌پذیری فرد در مقابل محرکات گفته می‌شود. به زبان ساده‌تر انعطاف‌پذیری یعنی بدن شما می‌تواند به‌طور‌کامل در بازه حرکتی‌اش حرکت کند بدون آنکه درد یا سفتی خاصی متوجه شما شود. درحالی‌که حرکات کششی، یکی از اشکال فعالیت ورزشی است که می‌تواند منجر به افزایش انعطاف‌پذیری شود. حرکات کششی به‌معنای کشش‌دادن هر بخش از بدن است که به‌واسطه آن دامنه حرکتی مفصل افزایش بیشتری نسبت به قبل پیدا کند.
اولین عقیده اشتباه این بوده که کشش زمانی درست است که هنگام انجام آن درد شدیدی احساس کنند، درحالی‌که دردداشتن با احساس ناراحتی و سختی فرق می‌کند. ممکن است شما موقع کشش احساس ناراحتی و کم‌طاقتی کنید، چون عضلات هدف کشیده می‌شود؛ اما هنگامی که احساس درد کردید، زمانی است که باید کشش را متوقف کنید. زیرا ممکن است باعث آسیب‌های جدی مانند رگ‌به‌رگ‌شدن یا پیچ‌خوردگی رباط، پارگی عضله و دررفتگی مفصل شود.
شاید زیاد متوجه ضرورت آن نباشید، اما اگر انعطاف‌پذیری بیشتر می‌خواهید، باید روی تنفستان هم تمرکز کنید. این کار باعث آرامش ذهن و ایجاد شرایط مناسب برای عضله می‌شود تا بتواند تنش‌های خود را آزاد کند، ریلکس باشد و بهتر در حالت کشش قرار بگیرد.
پیش از هرگونه حرکت کششی شدید، با استفاده از دوهای نرم و گام‌برداری سریع یا دوچرخه‌سواری یا پرش‌های آرام، خود را گرم کنید. برای افزایش انعطاف‌پذیری، عضلات باید تحت فشار و اضافه‌بار قرار گیرند یا فراتر از دامنه معمولی وادار به کشش شوند؛ اما نه به حدی که باعث درد و ناراحتی شوند. تنها تا نقطه سفتی یا نقطه مقاومت، عمل کشش را انجام دهید.
از درد نباید غافل شد، چون نشان‌دهنده نادرستی انجام حرکت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->